Jak odchudzić tradycyjne ŚWIĄTECZNE POTRAWY?

22 grudnia 2017 12:58
Jak odchudzić tradycyjne ŚWIĄTECZNE POTRAWY?

Święta i świąteczne jedzenie wcale nie musi oznaczać napchanego brzucha, niestrawności i dodatkowych kilogramów.

Warto trochę pokombinować i zmodyfikować niektóre świąteczne potrawy tak, aby trochę zmniejszyć ich kaloryczność.

Poniżej prezentujemy kilka pomysłów jak „odchudzić” święta.


Zdjęcie Jak odchudzić tradycyjne ŚWIĄTECZNE POTRAWY? #1
fot. shutterstock

MNIEJ CUKRU

Przygotowując świąteczne słodkości warto zmniejszyć ilość dodawanych bakalii, a także cukru i miodu.

Nic się nie stanie jeżeli raz na rok czyli np. w święta kupisz droższy cukier brzozowy czyli ksylitol.

Jest on o połowę mniej kaloryczny niż zwykły biały cukier.

Dodatkowo nie musisz się obawiać zmiany smaku swoich ciast czy potraw.


CZEKOLADA

Z polew czekoladowych można zrezygnować i zastąpić je np. cukrem pudrem.


MAKOWIEC

Makowca można wymienić na ciasto piaskowe z makiem. Jest równie pyszne, ale za to o wiele mniej kaloryczne.


SERNIK

Do wypieku sernika wykorzystaj chudy twaróg.


KOMPOT Z SUSZU

Kompot z suszu sam w sobie jest dość słodki – nie musisz go dosładzać.


ZDROWE OLEJE

Do przygotowywania dać wybierz zdrowe oleje.

Zdecyduj się na olej rzepakowy, lniany, z pestek winogron lub na oliwę z oliwek.

Staraj się piec zamiast smażyć jeżeli jest to możliwe.

Po co pierwszego dnia świąt odsmażać pierogi na patelni? Można to zrobić równie dobrze w piekarniku.

To samo dotyczy ryby – zamiast odsmażać karpia na patelni włóż go do naczynia żaroodpornego i podgrzej w piekarniku.

Dzięki temu panierka nie pochłonie tłuszczu jak podczas smażenia.


MAJONEZ

Majonez w sałatce jarzynowej możesz zastąpić naturalnym jogurtem z odrobiną musztardy.

Zobaczysz, że sałatka wyjdzie tak samo dobra.


ŚLEDZIE

Śledzie w oleju lub w śmietanie można zastąpić tymi w zalewie korzenno octowej.


BIGOS

Zamiast mięsa wieprzowego lepiej wykorzystać jakieś chudsze mięso np. chudą wołowinę lub indyka.


PANIERKA

Pamiętaj, że wszystkie potrawy panierowane chłoną tłuszcz jak gąbka.

Oprócz tego pamiętaj, aby pić ziołowe herbatki zamiast gazowanych napojów.

Zrób sobie także przerwę od świątecznego stołu i wyjdź z całą rodziną na dłuższy spacer.


I pamiętaj – nie przesadź z alkoholem.

To już nie chodzi o kaloryczność alkoholu, ale o to, że im więcej go wypijesz tym mniej będziesz kontrolować ilość jedzenia które trafi do Twojego żołądka.