Zadbaj o swój SAMOCHÓD! Zobacz najgorsze nawyki kierowców
Dzisiaj zaprezentujemy kolejne złe nawyki, które praktykowane przez długi czas mogą uszkodzić samochód.
JAZDA DO KOŃCA
Nie warto jeździć samochodem, aż będziemy ledwo się toczyć na stację paliw.
Regularne osuszanie baku sprawia, że wszystkie brudy zgromadzone w baku trafiają do przewodu paliwowego i w jakimś pewnym zanieczyszczają silnik w samochodzie.
Staraj się tankować zanim wskazówka pokaże rezerwę.

JAZDA NA ZIMNYM SILNIKU
Ostre gazowanie nierozgrzanego silnika to nie jest dobry pomysł.
Chyba żaden silnik nie lubi być w ten sposób traktowany.
Olej nie dociera do wszystkich miejsc co może powodować szorowanie tłoków o cylinder.
Zanim zaczniemy mocniej przyspieszać odczekaj chwilę i pozwól zagrzać się silnikowi do odpowiedniej temperatury.

PARKOWANIE
Często parkując dojeżdżamy do krawężnika.
Wszystko w porządku jeżeli odbijemy się od tego krawężnika kawałek.
Opona musi mieć swoją przestrzeń.
Jeżeli będzie oparta o krawężnik czy inną przeszkodzę może dojść do jej deformacji i w konsekwencji jej warunki jezdne pogorszą się.

STAWANIE NA TRAWNIKU
Regularnie parkujesz na trawniku?
To nie najlepszy pomysł. W takim miejscu zbyt duża wilgoć może tylko zaszkodzić.
Samochody parkowane w takich miejscach rdza atakuje znacznie szybciej.

JAZDA NA NISKICH OBROTACH
Jeżeli jeździsz ekonomicznie to bardzo dobrze.
Taka jazda to jazda na najwyższym możliwym biegu i jednocześnie na najniższych możliwych obrotach silnika.

Pamiętaj jednak, że nie należy tego praktykować jeżeli chodzi o rozpędzanie auta.
Auto nie może mieć zbyt niskich obrotów podczas przyspieszania.
Powinniśmy wykorzystywać ten zakres obrotów w którym silnik rozwija najwyższy moment obrotowy.
W tym przedziale samochód osiąga najwyższą sprawność do przyspieszenia i wykorzysta najmniej paliwa.
Dopiero po rozpędzeniu samochodu do odpowiedniej prędkości wrzucamy najwyższy bieg.
Przyspieszając z małej prędkości mając wbity wysoki bieg będziemy odczuwali zwiększone wibracje, które nie tylko mają wpływ na komfort jazdy, ale także na szybsze zużycie się elementów układu napędowego.