Dlaczego warto jeść KIWI? I czy można jeść je ze skórką?

9 grudnia 2017 15:36
Dlaczego warto jeść KIWI? I czy można jeść je ze skórką?

Kiwi – dziwny owoc z włochatą skórką o zielonym miąższu i kwaskowatym smaku.

Ten fantastyczny owoc będzie królował na sklepowych półkach przez jesień i zimę.

Warto często po niego sięgać w tym czasie, aby wykorzystać jego świetne właściwości.

Zdjęcie Dlaczego warto jeść KIWI? I czy można jeść je ze skórką? #1
fot. shutterstock


ZAPARCIA – dzięki zawartości dużej ilości błonnika, kiwi skutecznie sprawdza się na zaparcia.

ODCHUDZANIE – pozytywnie działa na przemianę materii, jest niskokaloryczne.

NA TRAWIENIE – jeżeli się przejadłaś to kiwi rozwiąże Twój problem. Owoc ten zawiera enzym który ułatwia trawienie białek i skutecznie zmniejsza uczucie przejedzenia.

NA OCZY – kiwi zawiera zeaksantyny i luteinę czyli związki które występują w oku.

Chronią przed rozwojem zwyrodnienia plamki żółtej i zaćmy.

NA PRZEZIĘBIENIE – już jedno kiwi pokrywa zapotrzebowanie dzienne na witaminę C.

Ta witamina z kolei to świetny przeciwutleniacz, który wzmacnia nasz organizm.


Wartości odżywcze kiwi (w 100 g)

Wartość energetyczna - 61 kcal
Białko ogółem - 1.14 g
Tłuszcz - 0.52 g
Węglowodany - 14.66 g (w tym cukry proste 8.99)
Błonnik - 3.0 g

Witaminy


Witamina C – 92.7 mg
Tiamina – 0.027 mg
Ryboflawina – 0.025 mg
Niacyna - 0.341 mg
Witamina B6 - 0.063 mg
Kwas foliowy - 25 µg
Witamina A – 87 IU
Witamina E – 1.46 mg
Witamina K - 40.3 µg

Minerały



Wapń – 34 mg
Żelazo - 0.31 mg
Magnez - 17 mg
Fosfor - 34 mg
Potas - 312 mg
Sód – 3 mg
Cynk - 0.14 mg

Źródło danych: USDA National Nutrient Database for Standard Reference




CUKRZYCA

Kiwi nadaje się dla osób cierpiących na cukrzycę, ale należy pamiętać o ilości.

Należy ograniczyć spożycie do ok 200 g na dobę.

Indeksy glikemiczny kiwi to 50.


CZY MOŻNA JEŚĆ ZE SKÓRKĄ?

Tak ten owoc jest jadalny w całości.

Warto jeść go razem ze skórką ponieważ pod nią znajduje się bardzo dużo cennych antyoksydantów, które skutecznie wzmacniają naszą odporność i opóźniają starzenie się.

Najlepiej wyszoruj porządnie owoce, a następnie pokrój je np. na plasterki.

Dzięki temu włochata skórka bez problemu przejdzie Ci przez gardło.

Zdjęcie Dlaczego warto jeść KIWI? I czy można jeść je ze skórką? #2
fot. shutterstock