Sprawdź najczęstsze pułapki WEGANIZMU!

13 lipca 2017 13:36
Sprawdź najczęstsze pułapki WEGANIZMU!

Poniższe informacje znacznie przybliżą Ci temat niebezpieczeństw jakie niesie za sobą dieta roślinna.

Jeżeli z jakiegokolwiek powodu jesteś weganką to musisz na to bardzo uważać!

Zdjęcie Sprawdź najczęstsze pułapki WEGANIZMU! #1
fot.shutterstock


OGRANICZONE ŹRÓDŁO BIAŁKA – białko pochodzenia zwierzęcego jest pełniejsze i nasz organizm lepiej je przyswaja. Zawartość białka w pokarmach roślinnych jest niższa niż w zwierzęcych i mimo że wiele pokarmów roślinnych zawiera białko to są to poszczególne aminokwasy które nasz organizm musi przekształcić w użyteczne dla niego białko.

Niedobór białka może prowadzić do osłabienia organizmu i ogólnego zmęczenia.

Pamiętajmy, że białko jest bardzo ważne do budowy naszych mięśni.


PROBLEMY ŻOŁĄDKOWE – pamiętajmy, że jak spożywamy mniej białka to proces przetwarzania pokarmu nie jest już taki efektywny. Zaczynają dokuczać nam wzdęcia i towarzyszy nam uczucie niestrawności.


NIEDOBÓR WITAMINY B12 – odgrywa bardzo ważną rolę przy produkcji krwi, działaniu mózgu i tworzeniu DNA. Niedobór tej witaminy (kobalaminy) objawia się osłabieniem, częstym zmęczeniem, brakiem apetytu, spadkiem masy ciała, zaparciami, a także może prowadzić do depresji.


NIEDOBÓR ŻELAZA – żelazo wchodzi w skład hemoglobiny czyli barwnika krwi, który umożliwia jej transport tlenu. Niedobór prowadzi do anemii, zaburzenia układu odpornościowego, a także do osłabienia.


NADMIAR SOI – często sięgamy po soję zamiast mięsa, sera czy mleka. Soja zawiera wiele cennych składników, ale jej nadmiar jest szkodliwy. Nadmierne spożycie może prowadzić do zaburzeń układu hormonalnego i w konsekwencji nawet do niepłodności.

Oprócz tego może mieć szkodliwy wpływ na tarczycę wywołując niedoczynność.


NADMIAR BŁONNIKA – jedzenie samych produktów roślinnych sprawia, że dostarczamy bardzo dużo błonnika do naszego organizmu. Nadmiar błonnika może prowadzić do zablokowania pracy jelit i gromadzenie się w nich toksyn.


Zdjęcie Sprawdź najczęstsze pułapki WEGANIZMU! #2
fot.shutterstock