5 mitów o odchudzaniu

25 sierpnia 2015 09:10
5 mitów o odchudzaniu

5 mitów o odchudzaniu

LICZENIE KALORII

Liczenie kalorii podczas diety jest bardzo ważne jednak nie najważniejsze. Nie tylko ilość, ale rodzaj kalorii oraz czas ich spożywania jest bardzo istotny w trakcie realizowania diety. Skupianie się jedynie na liczeniu kalorii jest błędem. Aby osiągnąć swój cel powinnaś spojrzeć na jedzenie nie tylko pod względem jej kaloryczności a jego właściwości ( witaminy, minerały, błonnik).

DIETY CUD

Schudnij 10 w dwa tygodnie. Niestety nie istnieją takie diety. Taki efekt nie jest możliwy do osiągnięcia. Jeśli chcesz, aby Twój organizm był zdrowy i nie zaliczył efektu jo-jo, lepiej unikaj tego tupu magicznych diet.

WIĘCEJ ZNACZY LEPIEJ

Razem z dietą zaplanowałaś aktywność fizyczną? To bardzo dobry początek jednak pamiętaj o tym, aby rozsądnie dobierać rodzaj oraz czas trwania aktywności. Jeśli planujesz biegać nie zaczynaj od bardzo długich dystansów. Zacznij od małych odległości a następnie stopniowo je zwiększaj. Nasz organizm szybko przyzwyczaja się do różnych form aktywności, dlatego trzeba je ciągle modyfikować właśnie przez ich wydłużanie. Będziesz na przegranej pozycji, jeśli zaczniesz od zbyt wysokiego pułapu ćwiczeń a do tego może dość do przetrenowania.

*NIE DZIAŁAJĄ NA MNIE DIETY *

Ciągle jesteś na diecie a nie widać efektów? Jeśli jesteś zdrowy i nie masz problemów z metabolizmem to znaczy, że źle dobrałeś plan żywieniowy bądź tak naprawdę nie przestrzegałeś diety i oszukujesz sam siebie. Każdy zdrowy człowiek przy zastosowaniu odpowiedniego planu żywienia jest w stanie pozbyć się zbędnych kilogramów.

ODCHUDZAJĄCA MOC LODÓW

Niestety lody nie są eliksirem, który pozwoli Ci schudnąć. Już nie raz pewnie słyszałaś, że można jeść lody bez ograniczeń, ponieważ ich temperatura jest niska, więc organizm spala więcej kalorii alby się ogrzać. Niestety na dłuższą metę to nie działa. Oczywiście, jeśli mamy ochotę na coś zimnego w trakcie upałów możemy pozwolić sobie na mały sorbet. Sorbety mają mało kalorii czasami mniej niż niektóre jogurty.