Odchudzanie – poznaj najczęstsze MITY na ten temat

11 lipca 2018 12:56
Odchudzanie – poznaj najczęstsze MITY na ten temat

Odchudzanie to temat numer 1 w dzisiejszych czasach. Szczególnie w okresie wiosennym i letnim zastanawiamy się, co zrobić, aby nasza sylwetka wyglądała lepiej. Oprócz diety i ćwiczeń szukamy również trików, które mają wspomóc proces odchudzania. Niestety, wiele z nich okazuje się mitami.

Nie wolno jeść po 18 – MIT

Jest to jeden z najczęściej powtarzanych mitów. Niejedzenie kolacji może zniweczyć nawet najcięższe starania. Organizm bowiem potrzebuje energii podczas spania, aby przeprowadzić regenerację wszystkich komórek w ciele. Kolację powinniśmy jeść ok. 3 godziny przed snem. Najlepiej, jeśli będzie się ona składała z białka i niewielkiej ilości zdrowych tłuszczów, np. z twarogu lub chudej ryby.

Zdjęcie Odchudzanie – poznaj najczęstsze MITY na ten temat #1

Głodówka działa – MIT

Owszem, po 1-2 dniach bez jedzenia nasza waga spadnie. Jednak kiedy tylko zjemy coś po głodówce, nasz wygłodniały organizm natychmiast zamieni to w rezerwy energii (czyli w tkankę tłuszczową) z obawy przed kolejnym okresem, w którym nie będziesz dostarczać mu energii w postaci pożywienia. Nazywamy to potocznie efektem jojo.

Nie wolno jeść chleba i makaronu – MIT

Sama rezygnacja z tych produktów w żaden sposób nie przyczyni się do schudnięcia. Będziemy dostarczać organizmowi węglowodany z inny sposób. W diecie odchudzającej chodzi o odpowiednie zbilansowanie ilości węglowodanów, białka i tłuszczu. Jeśli mowa o węglowodanach, zawsze należy wybierać produkty pełnoziarniste, takie jak pełnoziarnisty makaron, ryż, czy chleb.

Zdjęcie Odchudzanie – poznaj najczęstsze MITY na ten temat #2

Owoce na diecie można jeść bez ograniczeń – MIT

Owoce zawierają bardzo dużą ilość cukru, dlatego należy ograniczyć ich ilość będąc na diecie. Warto zastąpić je warzywami. Nie musimy jednak całkowicie z nich zrezygnować. Postaraj się po prostu jeść owoce tylko rano, tak aby cukier z nich pochodzący uzupełnił braki glukozy po spaniu, a nie odłożył się w postaci tłuszczu.

Wystarczy jeść tabletki na odchudzanie – MIT

Nawet jeśli zdecydujesz się na taki rodzaj wspomagania odchudzania, same łykanie tabletek nic nie da. Tabletki na odchudzanie jedynie WSPOMAGAJĄ proces spalania tłuszczu, a nie go generują. Jeśli więc połączysz trening, dietę i tabletki, które np. zwiększają termogenezę organizmu, odchudzanie może pójść sprawniej.