Jak STRES wpływa na nasze ZDROWIE? Zobacz jak sobie z nim poradzić

27 czerwca 2018 16:04
Jak STRES wpływa na nasze ZDROWIE? Zobacz jak sobie z nim poradzić

Stres to nic innego jak stan napięcia psychicznego i fizycznego.

Wywoływany jest w wyniku pewnych bodźców.

Jeżeli znajdujemy się w stresującej sytuacji to nasz organizm zaczyna wytwarzać adrenalinę.

Trzeba zaznaczyć, że stres może mieć bardzo zły wpływ na nasze zdrowie.

Szczególnie narażone są osoby które często poddawane są silnym bodźcom stresowym.


U takich osób bardzo często mogą występować:

  • stany zapalne jelit,
  • choroby tarczycy,
  • problemy z koncentracją,
  • nerwobóle,
  • depresja,
  • złe samopoczucie,
  • osłabiona odporność,
  • kłopoty ze snem.
Zdjęcie Jak STRES wpływa na nasze ZDROWIE? Zobacz jak sobie z nim poradzić #1


Poniżej prezentujemy najpopularniejsze symptomy które mogą świadczyć o tym, że żyjemy w ciągłym stresie.


WAHANIA WAGI – stres może powodować utratę apetytu i w konsekwencji zaburzenia metabolizmu. Często zestresowane osoby szybko gubią kilogramy, a następnie tak samo przybierają na wadze.

OBNIŻONE LIBIDO – stres wpływa na poziom hormonów które są odpowiedzialne za popęd seksualny. Negatywny wpływ stresu może doprowadzić nawet do impotencji.

WYPADANIE WŁOSÓW – to normalne, że każdego dnia gubimy trochę włosów. W ich miejscu wyrastają nowe. Gorzej jeżeli zaczynamy ich gubić coraz więcej. Osoba która żyje w ciągłym stresie może tracić włosy, a w ich miejscu nie wyrastają już następne.

HUŚTAWKA NASTROJÓW – stres skutecznie zaburza gospodarkę hormonalną naszego organizmu. Może to objawiać się nagłymi zmianami nastroju.

ROZDRAŻNIENIE – osoba żyjąca w ciągłym stresie jest rozdrażniona z byle powodu, ciężko jej się skupić na konkretnej czynności, a także bardzo szybko traci cierpliwość.


TO WARTO WIEDZIEĆ

Zdjęcie Jak STRES wpływa na nasze ZDROWIE? Zobacz jak sobie z nim poradzić #2


Warto walczyć ze stresem włączając do diety produkty które są uważane za naturalne antydepresanty.


ORZECHY WŁOSKIE – warto spożywać małą garstkę orzechów każdego dnia.

Dzięki dużej zawartości kwasów omega-3 obniżają poziom noradrenaliny która może odpowiadać za rozdrażnienie i uczucie lęku.

ŁOSOŚ – podobnie jak orzechy włoskie łosoś zawiera cenne kwasy tłuszczowe omega-3, które regulują poziom hormonów i w konsekwencji poprawiają nasz nastrój.

Dodatkowo dzięki zawartości cynku skutecznie łagodzi objawy niepokoju.

AWOKADO – spożywanie tego owocu przyczynia się do obniżenia złego cholesterolu, a także do poprawy metabolizmu. Warto regularnie spożywać awokado ponieważ poprawia naszą pamięć, wspomaga koncentrację i ogólną kondycję naszego mózgu.

POMIDOR – koniecznie po cieplnej obróbce. Jest doskonały źródłem likopenu, który niweluje stres i wzmacnia nasz układ immunologiczny. Warto robić z pomidorów sosy na ciepło i dodawać je do potraw. Dzięki obróbce cieplnej pomidory zwiększają swoje właściwości zdrowotne.

GORZKA CZEKOLADA – dostarczy nam niezbędnego magnezu który jest nam potrzebny do zwalczenia stresu. Dodatkowo ciemna czekolada zawiera cynk i pirazynę która wspomaga myślenie i koncentrację. Przy wyborze czekolady zawsze kieruj się zawartością % kakao.

Jedz każdego dnia 2-3 kostki.

PAPRYKA – podobnie jak pomidor jest dobrym źródłem likopenu. Zawiera także mnóstwo witamin, magnezu, potasu i fosforu. Skutecznie obniża poziom kortyzolu – dzięki temu poprawia nasze samopoczucie.

SEZAM – warto dodawać go do sałatek i innych dań. Sezam jest dobrym źródłem cynku który jest bardzo ważnym pierwiastkiem dla naszego organizmu.

INDYK – tryptofan który znajduje się w mięsie z indyka jest niezbędnym aminokwasem, którego nasz organizm nie potrafi sam wyprodukować. Tryptofan jest przekształcany w serotoninę czyli w hormon szczęścia, dlatego warto jest na stałe wdrożyć go do swojej diety.

Zdjęcie Jak STRES wpływa na nasze ZDROWIE? Zobacz jak sobie z nim poradzić #3