JAK NIE PRZYTYĆ W ŚWIĘTA?

30 marca 2018 19:41
JAK NIE PRZYTYĆ W ŚWIĘTA?

Podczas świąt przez większość czasu siedzimy przy stole wraz z rodziną i objadamy się pysznymi potrawami i ciastami.

Niestety bardzo często przygotowywane potrawy są bogate w tłuszcze i węglowodany.

Jeżeli jesteś od jakiegoś czasu na diecie to na pewno nie jest to łatwy czas dla Ciebie.

To od Ciebie zależy czy utrzymasz swoje postanowienia odnośnie zasad zdrowego odżywiania czy akurat na te kilka dni zrezygnujesz z wszelkich postanowień.

Niestety najczęściej okazuje się po świętach, że przybyło nam kilka kilogramów.

Tak naprawdę wcale nie musi tak być.

Wystarczy przestrzegać kilka zasad i wprowadzić małe zmiany do świątecznego menu.

Zdjęcie JAK NIE PRZYTYĆ W ŚWIĘTA? #1


ZAPLANUJ MENU

W te święta postaraj się unikać tradycyjnych wysokokalorycznych potraw.

Warto trochę zmodyfikować przepisy, aby potrawy były mniej kaloryczne.

Po pierwsze tłuste mięsa zastąp chudymi, a do sałatek zamiast majonezu użyj jogurtu naturalnego.

Po drugie lepiej przygotuj lekką babkę lub sernik zamiast ciast z kalorycznymi kremami.

Po trzecie do świątecznych potraw dodaj ziół które ułatwiają trawienie np. tymianek, rozmaryn, majeranek czy mięta.


JEDZ MAŁE PORCJE

Musisz pamiętać, że nie wolno się głodzić.

Jedz często, ale małe porcje.

Głodzenie się od rana, aby później najeść się do syta będąc w gościach na pewno nie wyjdzie Ci na zdrowie.

To poważnie obciąży Twój układ pokarmowy.

Zdjęcie JAK NIE PRZYTYĆ W ŚWIĘTA? #2


PIJ WODĘ ORAZ NAPARY Z ZIÓŁ

Zanim usiądziesz do stołu wypij szklankę wody.

To sprawi, że zjesz mniej.

Jeżeli chodzi o wybór napojów do posiłków to zdecyduj się na napary z ziół, herbaty lub wodę mineralną.

Raczej radzimy zrezygnować ze kolorowych drinków, alkoholi wysokoprocentowych, a także innych słodkich napojów gazowanych.


JEDZ POWOLI

Jedz powoli. Każdy kęs należy dokładnie przeżuć.

Warto także nie rzucać się na każdą potrawę tylko zdecydować się na 2-3.

Warto także wybierać te które zawierają dużą ilość warzywa – są z pewnością mniej kaloryczne.


AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Nie siedź cały dzień przy stole.

Po posiłku wybierz się wraz z rodziną na spacer.

Dzięki temu pobudzisz metabolizm i poprawisz krążenie.