Gimnastyka oczu - 6 skutecznych ćwiczeń na polepszenie wzroku

22 lutego 2018 14:33
Gimnastyka oczu  - 6 skutecznych ćwiczeń na polepszenie wzroku

Wzrok zazwyczaj doceniamy zazwyczaj dopiero wtedy, kiedy zaczynamy go tracić. Oczy to niezwykle ważny narząd, który pozwala nam widzieć świat. Warto więc zadbać o to, aby jak najdłużej funkcjonował on poprawnie.

Dzięki codziennym, prostym ćwiczeniom zadbasz o swój wzrok i poprawisz swoje widzenie. Regularne ćwiczenie zapobiegną również pogorszeniu wzroku w późniejszych latach życia.

Poniższe ćwiczenia nie są trudne, ani czasochłonne. Możesz wykonywać je wszędzie – w domu, w pracy, w tramwaju, czy na spacerze.

Zdjęcie Gimnastyka oczu  - 6 skutecznych ćwiczeń na polepszenie wzroku #1
fot. shutterstock

#Ćwiczenie 1

Wykonuj okrężne ruchy gałkami ocznymi zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Zrób 5 okrążeń, a następnie zmień kierunek i wykonaj jeszcze 5.

#Ćwiczenie 2

Powieś na ścianie w domu lub w biurze dużą czarną kropkę (może być wycięta z kartki A5). Stań w odległości 1 metra od kropki i wpatruj się w nią. Gdy zauważysz, że kropka zaczyna się w środku rozjaśniać przenieś wzrok na ścianę. Na ścianie powinnaś wtedy widzieć biały odpowiednik czarnej kropki.

#Ćwiczenie 3

Wyobraź sobie kształt znaku nieskończoności. Zacznij wodzić po nim wzrokiem zaczynając od lewej dolnej części znaku kierując się ku prawej górnej części.

#Praca przy komputerze – ćwiczenia

Zdjęcie Gimnastyka oczu  - 6 skutecznych ćwiczeń na polepszenie wzroku #2
fot. shutterstock

-Ósemki

Po godzinie pracy przy komputerze zrób 5 minut przerwy. Rysuj w tym czasie palcem na biuru koła różnej wielkości wodząc wzrokiem za palcem.

-Zieleń

Zieleń relaksuje nasze oczy. Jak najczęściej odrywaj wzrok od komputera i patrz na zieleń za oknem. Znajdź najdalej oddalony od ciebie punt i skup na nim wzrok na kilka sekund.

-Obrysowywanie

Co 30 minut odrywaj wzrok od komputera i przenoś go na dowolny przedmiot. Obrysuj przedmiot wzrokiem 1 lub 2 razy.